Sacred Songs brengt 60 Rotterdamse zangers van diverse culturen en religies samen in één concert. Onder leiding van de befaamde stemkunstenares Monica Akihary zingen zij repertoire rond het thema ‘Pelgrimage’. Samen creëren zij een grensverleggende nieuwe compositie die op vrijdag 1 April in de Pelgrimvaderskerk in Delfshaven in première gaat. Met Marokkaanse anasheed van Al Wahda, Kaapverdiaanse liederen van Nazareno, joods repertoire van Hannah Verhulst, soefisongs van Shwan Sulaiman, black gospel van Leo Davelaar & G-Project, Indiase spirituele muziek van Prewien & koor en meerstemmige zang van de Kathedrale Cantorij.

Locatie: Pelgrimvaderskerk (Delfshaven), Aelbrechtskolk 20, 3024 RE Rotterdam Entreeprijs: € 12,

Al wahda Uncategorized